На ІІІ позачерговій сесії міської ради УІІІ скликання депутатами було    прийнято  рішення  щодо Звернення до  Президента України Володимира Зеленського, Верховної Ради України,Кабінету Міністрів України, НКРЕКП, депутата ВР  Ігоря  Негулевського та АМК України, щодо необґрунтованого збільшення вартості та введення мораторію на  підвищення тарифів на енергоносії.  Слід зазначити ,що до міської ради було надано  три тексти звернення. На спільній депутатській комісії було рекомендовано опрацювати ці тексти та  спільними зусиллями підготувати один варіант тексту. Після опрацювання, підготовлений текст Звернення був зачитаний депутатом міської ради  Гаркушею Зоєю. Міський голова  Максим Лагодієнко  відмітив, що питання  болюче та актуальне, зачіпає всі верстви населення та спричиняє соціальну напругу і міська рада не стоїть осторонь, а намагається привернути увагу Уряду ,депутатів Верховної Ради до вирішення даної проблеми . Керівництво облдержадміністрації та обласної ради також докладають зусиль стосовно врегулювання даного питання.

Із 21  присутніх на сесії депутатів  за Звернення проголосувало 20 депутатів та 1 депутат – Черемис  Юрій  - утримався.

Надаємо текст Звернення .

Фото без опису

 

Звернення                                                                                                        депутатів Новобузької Міської ради VIII скликання до Президента

України В. Зеленського, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, НКРЕ КП, депутата ВР І.  Негулевського та АМК України, щодо необґрунтованого збільшення вартості енергоносіїв та введення мораторію на  підвищення  тарифів на енергоносії

На сьогоднішній день мешканці України, як і всього світу, ведуть боротьбу з пандемією короновірусу COVID – 19 та змушені долати наслідки запровадження карантинних заходів, які значною мірою обмежили права та свободи мешканців країни та суттєво погіршили їхній матеріальний стан.                                                                Відповідно до статті І Конституції України, Україна є соціальною, правовою державою, що виражається у соціальній спрямованості економіки, праві громадян на соціальний захист та гідний рівень життя. Конституцією України визначено, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії, визначають зміст і спрямованість діяльності держави.    Керівництво держави зобов’язане діяти виключно в інтересах громадян країни та приймати рішення для захисту та реалізації прав, свобод та соціальних гарантій. Відповідно до статті 13 Конституції України "Земля, її надра, атмосфера, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України та її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу.

Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією". Кожен громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Конституція проголошує право власності на природні ресурси Українського народу,  який має право на володіння, користування і розпорядження природними багатствами країни.

До природних ресурсів належать земля, її надра, атмосферне повітря, водні та лісові ресурси, нелісова рослинність, об'єкти тваринного світу тощо.

Об'єктами права власності Українського народу, перш за все, є природні ресурси, які знаходяться на території України в межах її державних кордонів.                                                                                            Однак  Кабінетом міністрів України та НКРЕКП, котра здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, протягом  двох останніх місяців було  прийнято  ряд постанов, які з 1 січня 2021 року необґрунтовано, без будь - яких підтверджених розрахунків економічної складової собівартості і рентабельності тарифів, значно підвищили їх на газ та його транспортування, на опалення та воду, інші послуги ЖКГ, на електроенергію (скасовано тариф на перші 100 кВт.год  за  пільговими  цінами  для населення,  скасовані  пільгова норма і ціна для споживачів електричної енергії, які облаштували свої помешкання електроопаленням із використанням  багатозонних  лічильників). Прийняті Постанови про значне підвищення тарифів, про скасування пільг за електроенергію  спричинили ще більше зубожіння громадян і погіршення умов їх життя та унеможливили реалізацію основних соціальних потреб населення.                                                                                 Прикро констатувати той факт, що,  всупереч офіційних обіцянок керівництва держави  зменшити вдвічі тарифи, Уряд та підзвітні йому органи виконавчої влади збільшили майже вдвічі тарифи. У такий важкий час для українців держава повинна забезпечувати збереження соціальних гарантій та приймати рішення для збільшення розміру надання допомоги, пільг та субсидій для громадян, котрі знаходяться за межею виживання. Однак субсидія  як соціальна гарантія для незахищених верств населення  не зможе в повній мірі покрити різницю за   новими  тарифами та можливість простих українців сплачувати їх, оскільки при плануванні витрат Державного бюджету України на 2021 рік Кабінет Міністрів України скоротив громадянам певних категорій видатки на виплату пільг та житлових субсидій,  на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі. Такі дії органів державної влади  викликали зростання рівня напруги та соціального збурення громадян Україні, які розпочали масові акції протесту по всій країні задля невідкладного вирішення питань щодо цієї проблеми. Окрім цього варто взяти до уваги прогресивний європейський підхід до подолання негативних наслідків пандемії COVID-19. Він передбачає   серйозну  підтримку громадян і бізнесу у випадку, якщо центральний уряд чи місцева влада впроваджують карантин або локдаун. У нас цього, на жаль, не сталося: майже за рік пандемії уряд не спромігся у повній мірі налагодити дієві механізми та знайти резерви такої підтримки у монетизованій формі. Натомість  влада ввела кілька локдаунів, максимально «заморозивши» ділову активність, знищивши тисячі дрібних та середніх бізнесів, а інших поставила в умови на межі виживання. Фактично  влада гальмувала пошук реальних механізмів підтримки громадян,  пішла іншим шляхом, дозволивши монополістам неконтрольовано підвищувати  вартість енергоносіїв для населення, задля збільшення своїх доходів та статків. Такі дії спричинили  необґрунтоване подорожчання вартості комунальних послуг.  В умовах глибокої економічної кризи та зубожіння, в умовах політичної кризи, у яких опинилося наше суспільство, це є нічим іншим, як злочином проти народу.

На підставі зазначеного вище, з урахуванням думки мешканців нашої громади, ми, депутати Новобузької міської ради, як представницький орган Новобузької територіальної громади, виступаємо проти протиправного, економічно не обґрунтованого збільшення тарифів на енергоносії та комунальні послуги для населення і ЖКГ,  проти незабезпеченого рівня соціальних гарантій для незахищених верств населення. Також вважаємо, що керівництво держави під контролем Президента країни В. Зеленського як гаранта Конституції України  зобов’язане вжити всіх необхідних заходів  для здійснення вичерпного  аудиту  необґрунтованого підвищення тарифів та скасування пільгових норм споживання і сплати за електроенергію. Є нагальна потреба  (для можливості забезпечення належного життєвого рівня громадян)    скасувати постанови Кабінету Міністрів України та НКРЕКП, які підвищили тарифи  на енергоносії для населення.

  Враховуючи  думку та потреби громадян, з метою досягнення справедливого балансу інтересів споживачів комунальних послуг, суб’єктів господарювання та держави                                                           ВИМАГАЄМО:

  1. Скасувати усі постанови Кабінету Міністрів, НКРЕКП, яка здійснює контроль і державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, якими з 1 січня 2021 року було підвищено тарифи на газ та його доставку, повернути пільги та нормативне споживання для користувачів електроенергії, яке діяло до 1 січня 2021 року, на опалення та гарячу воду і запровадити мораторій на подальше підняття вартості комунальних послуг.   
  2. Для подальшого унеможливлення таких випадків по економічно  не обґрунтованому  підняттю ціни на газ для населення та урегулювання питання тарифів на газ на законодавчому рівні на період дії мораторію, вимагаємо від керівництва ВР України включити до порядку денного  пленарної роботи засідань ВР та ухвалити його як невідкладний Законопроєкт   1177 від 29.08.2019 р. « Проєкт Закону про внесення змін до Закону України "Про ринок природного газу" (щодо спрямування природного газу вітчизняного видобутку на потреби населення у повному обсязі)», який розглянутий на профільному комітеті ВРУ з питань енергетики та житлово - комунальних послуг і був схвалений комітетом 30 жовтня 2019 року (протокол № 10 і рекомендовано винести на розгляд в пленарному засіданні Верховної Ради.), але який з невідомих причин так і не включався до порядку денного роботи ВР.
  3. Доручити депутату ВР по нашому виборчому округу І. Негулевському як представнику монобільшості у ВР від імені виборців  проконтролювати питання внесення означеного вище законопроєкту до порядку денного роботи ВР та всебічного сприяння його розгляду і ухваленню  з подальшим звітом перед виборцями про роботу по виконанню доручення.    
  4. Від НКРЕКП:  у стислий термін змусити постачальників газу для населення (облгази) не нараховувати додаткові об’єми газу за допомогою коофіцієнтів приведення спожитих обсягів газу до стандартних умов, а дотримуватися Постанови № 2033-  06.11.2020р. Пункт 5.3 розділу V Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 вересня 2015 року № 2498, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 року за № 1384/27829, викласти в такій редакції:  

"5.3. При здійсненні обліку спожитого природного газу побутовим Споживачем за розрахункову одиницю розподіленого та спожитого природного газу беруться кубічні метри (куб. м.) природного газу, визначені відповідно до фактичних показів лічильника природного газу або відповідно до норм споживання природного газу, затверджених постановою Кабінету Міністрів України». 

  1. Також вимагаємо від НКРЕКП, Кабінету Міністрів України, надати нам розрахунок фактичної, обґрунтованої складової собівартості  1 куб. м. власного видобутку, у гривневому еквіваленті (для розуміння громадянами: скільки насправді вартує газ власного видобутку, власниками якого вони є згідно Конституції). Оприлюднити (надати)  економічно обґрунтований розрахунок тарифу на транспортування 1 куб. м. газу. 
  2. Зобов’язати служби газопостачання, зокрема ПАТ «Миколаївгаз» ,   скасувати нараховування штрафів (пені) за несвоєчасну оплату транспортування газу, враховуючи кризову ситуацію із платіжеспроможністю, у якій перебувають пересічні жителі України.
  3. Від Антимонопольного комітету вимагаємо здійснення моніторингу законності донарахувань поверх показів лічильника газу споживачам «Миколаївгаз» у листопаді-грудні місяцях 2020 року на підставі Постанови від 06.11.2020 року.
  4. Від Кабінету Міністрів України вимагаємо невідкладно розпочати процедуру націоналізації газопостачальних та енергетичних компаній з подальшою передачею їх під контроль держави.

Підготувати та ухвалити відповідні зміни до Державного бюджету на 2021 рік, якими передбачити відшкодування збитків на енергоносії громадянам, які понесли фінансові витрати в результаті прийняття владою незаконних постанов та рішень у тарифній політиці, покриття потреб у пільгах та субсидіях соціально незахищених верств населення.