Лікарняні –2023:щозмінилось?
Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області інформує:
З 1 січня2023рокунабулачинностіоновленаредакціяЗаконуУкраїни «Прозагальнообов’язкове державне соціальне страхування», відповідно до якоїуповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадкуна виробництвівизначено Пенсійний фонд України.
Для отримання фінансування по лікарняних відПенсійного фонду Українироботодавцю, як і раніше, необхідно податизаяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.
Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною. Умови здійснення виплатза лікарнянимипрацівникам також не змінились. Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів. А у випадкулікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві– з 18 днянепрацездатності.
При цьому, Закон скоротивчас, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України. Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти роботодавцям протягом 10 - ти днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви - розрахунку.
Така заява-розрахунок починаючи з 1 січня2023року подається до Пенсійного фонду України через особистий електроннийкабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.
Функціонал пункту меню «Заяви - розрахунки» особистого кабінету страхувальника дає можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків згідно визначених критеріїв: період реєстрації листків непрацездатності, тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності); здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України.
Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
В той же час до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути використані при прийнятті рішення щодо фінансування.
Важливо!
- Для поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.
- Для уникненняпомилок, при заповненні заяви-розрахункувикористання лапок у назвісуб’єктагосподарювання не допускається.
- Роботодавцям, для поданнязаяв-розрахунків, не потрібноукладати з Пенсійним фондом Українидоговір про визнання КЕП , як цебулопередбаченораніше у взаємовідносинахіз ФССУ.
- Роботодавці, які з певних причин не можутькористуватисьелектроннимкабінетом на вебпорталіелектроннихпослугПенсійного фонду України, можутьскластизаяву-розрахунок в паперовійформі та подати її до будь-якогосервісного центру Пенсійного фонду України